EDEBİYARGIÇ

Edebiyat, herkesi bağlayan anlamıyla uzun yolculuklar gibidir. Başa dönmesi zordur ve dönüşünüzde sizi bekleyen şeyler artık başka şeylerdir.

Yolculuklarında yenik düşenlerin yol kenarındaki soğumuş solukları, size yeni bir yön çizebilir, ya da yeni çizgi, yeni adres sizsiniz.

Değişim ve uyanış bazen bir ölümün ardından gelebilir. Edebiyat içindeki her devinim, yeni başlangıçlar için bir karşıduruşu beraberinde getirmedi mi? Gelenekçi olduğuna sığınarak eskiyi yineleyenler de yeninin bir ucuna tutunarak bu yolculukta ağır aksak yol almıyor mu?

Kapitalizm, somut bir gerçeklikle kitleleri kendi vahşi tüketiminin peşinden sürüklerken çoğunluğu bireysel özgürlük kavramını özümse(ye)memiş bireylerden oluşmuş toplumda, edebiyat adına, yeni bir ivme için nasıl mücadele edileceği konusunda sanatçılarımız arasında etik bir birliktelik gerekmiyor mu? Bireysel özgürlüğü benimsemek, düşünsel anlamda, sanatçının tüm perdeyi kaldırması, peçesinden kurtulmasını gerektirmez mi? Bir pelerin altında, özlemi olan tarzı gizlemeye çalışmak, sanatçının asıl işlevinin önüne mi geçmelidir?

Varoluş gerekçesi, ayakta kalmak için duyulan kaygıyı ortadan kaldırmaz.
Sanatçının, ancak özgür olmadığının bilincine vardıktan sonra özgürleşmeye başlayacağını söylüyor, Ahmet Yıldız “Kertenkeleler ve Edebiyat” kitabında… Bu durumda sanatçıyı özgür kılacak tanığı sorgulamalıdır edebiyat. Edebiyargıç kanıtları sergilerken suçu da itiraf ettirmelidir.

Yolculukta değişen yolların kendisidir.
Baki kalan değişim olacaktır.

NURETTİN TAŞÇI

ADA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi çağın yolcularını yeni bir adrese çağırıyor. Samsun’ da yayın hayatına başlayan dergiyi, İlke Susuzlu, yaşadığımız asırla modernleşen klasik bir yapı olarak yorumluyor.

Küçük İskender, Gültekin Emre, Sevgi Soylu Koyuncu, Muharrem Aslan, Abdullah Nihat Yılmaz, Nazım Mutlu, Nurettin Taşçı, Cahit Bozkurt, Ruhi Göktekin, Tamer Baran, Serap Gezer, Mehmet Yılmaz, Ali Keskin, Şaban Öztürk, Hatice Mine Bahadır, Atalay Girgin gibi kalemleri dergide görmek mümkün.

Dergi genç şair ve yazarlara da sayfalarını açarak onları uzun sürecek yolculuklarında yüreklendiriyor.
Üçüncü sayısında 1700 rakamına ulaşan satışıyla bir çok rekora imza atan dergi ilerdeki sayılarda sayfa sayısını çoğaltmayı hedefliyor.

Derginin yönetim yeri ADA KÜLTÜR SANAT EVİ Samsun’ da Zafer mahallesi, Şevketiye Caddesi, 50 numarada bir çok etkinliğe hazırlanıyor. 12 aralıkta Cezmi Ersöz’ ü konuk edecek olan ADA Ocak 2005’ de Sunay Akın, sonrasında Küçük İskender için hazırlık yapıyor.

Her ay değişik konulu slayt gösterileri ile sanat severlerin ilgisini çeken ADA, her hafta sonu şiir dinletileri düzenliyor.
ADA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi ile iletişim için pk 555 Samsun/Türkiye, adresine yazmak ya da www.adadergisi@hotmail.com adresine elmek göndermek yeterli. ADA KÜLTÜR SANAT EVİ’ nin telefon adresi ise 0362 234 4847

Şair-yazar Cezmi Ersöz Samsun’ da sevenleriyle ADA Kültür sanat Evinde buluşuyor. 11 Aralık 2004 cumartesi günü 15-18 saatleri arasında şiir ve söyleşi etkinliğinde okurlarıyla bir araya gelecek olan Cezmi Ersöz kitaplarını da imzalayacak.

Adres: Zafer Mahallesi, Şevketiye Caddesi no 50, SAMSUN
Telefon: 0362 2344847 elmek: www.adadergisi@hotmail.com

ADA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi 3. sayısında Küçük İskender/ İçimdeki Kuyu, Sevgi Soylu Koyuncu/Gözleri Göç Vaktiydi, Muharrem Aslan/Irkçılığa Karşı Dinmeyen Çığlık, Nazım Mutlu Parçalıyız Büsbütün, Nurettin Taşçı/ Valizimizde Onbeş Yarıni, Cahit Bozkurt/Yastayım, Ruhi Göktekin/Yanlışlar Üstüne, Tamer Baran/Kişilik ve Yargı, Serap Gezer/Le Regard des Femmes, Mehmet Yılmaz/Sesimi buldum, Ali Keskin/Ölüme Katılmak İçin, Hatice Mine Bahadır/Tehlikeli İlişkiler, Atalay Girgin/Gerçek ve Doğru başlıklı şiir, deneme, gezi yazısı, sinema, öykü, makale… tarzı ürünlerle okuyucusunun karşısına çıkıyor.

ADA, genç şair ve yazarlara da sayfalarını açarak onları uzun sürecek yolculuklarında yüreklendiriyor.

Hakkında Z. Çavuşoğlu

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

samsun kent sanatçıları

bir kitap bir ozan BUNDAN sonraki yazılarımda, önceliği Samsunlu sanatçıların olmak üzere değişik ozan ve …

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir